• امروز : جمعه - ۲۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 12 July - 2024
::: 307:: 0

مطالب ویژه

احمد دهقان سینما صنعتی نشست نوزدهم | تماشاخانه‌های لاله‌زار عمارت معین‌التجار بوشهری نشست شانزدهم | سینما و سینماداری در لاله‌زار نشست پانزدهم | سینما و سینماداری در لاله‌زار سینما پالاس نشست چهاردهم | سینما و سینماداری در لاله‌زار نشست سیزدهم | سینما و سینماداری در لاله‌زار نشست یازدهم | کوچه برلن نشست هشتم | خانه اتحادیه نشست ششم | کوچه اتابک آخرین گفتگو نشست چهارم | کوچه دندانساز نشست سوم | باغ علاءالدوله نشست دوم | کوچه پشت شهرداری نشست اول | باغ لاله‌زار اتحادیه مستاجران هفته‌نامه اتحاد مردم رستوران آقارضا سهیلا آرداشس پادماگریان (اردشیر خان) اصغر تفکری گام‌های نخست برای احیاء لاله‌زار برداشته شده است. نگاه به لاله‌زار در واقع نگاهی به تهران است حفاظت از لاله‌زار، یک مطالبه اجتماعی است سینما ونوس (سارا) سینما روایال (نادر) تئاتر گیتی تئاتر فردوسی سینما رکس (لاله) تئاتر پارس سینما اطلس تماشاخانه هنر معین‌التجار بوشهری خانه‌ باغ اتحادیه عمارت پیرنیا (مشیرالدوله) تئاتر فرهنگ چالش‌های بیناگفتمانی در  لاله‌زار لاله‌زار از فردا راه اندازی خانه اتحادیه، آغازی برای احیای لاله‌زار فرهنگی سینما البرز جامعه باربد آتلیه سروریان دروازه لاله‌زار تئاتر کشور تئاتر دهقان تماشاخانه تهران (تئاتر نصر) چهارراه کنت یادی از کافه آیبتا در لاله‌زار آتلیه آرک (محمد بهرامی)

6
پایان‌نامه:

طراحی داخلی هتل لاله خیابان لاله‌زار

  • کد خبر : 1864
  • ۰۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۵:۰۶
طراحی داخلی هتل لاله خیابان لاله‌زار
طراحی داخلی هتل لاله خیابان لاله‌زار | نوشین علیمیری
  • عنوان: طراحی داخلی هتل لاله خیابان لاله‌زار
  • نویسنده: نوشین علیمیری
  • استاد راهنما: ریما فیاض | سوزان حبیب | فریدون کسرایی
  • سال انتشار: ۱۳۹۳
  • مرجع: دانشکده معماری و شهرسازی | دانشگاه هنر | وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

چکیده:

هدف اصلی در این پروژه در مرحله‌ اول معماری داخلی مهمانپذیر لاله بر اساس اصول و استانداردهای موجود می‌باشد. بدین معنی که روند طراحی در ابتدا بر اساس توجه به استانداردهای بین‌المللی و تطبیق شرایط موجود با این استانداردها می‌باشد. هدف بعدی در این پژوهش دستیابی به الگوها و زبانی در معماری داخلی است که علاوه بر رعایت استانداردهای اولیه و همچنین روابط زیبایی شناسانه، بتوان به طرحی رسید که علاوه بر رفع نیازهای مسافران و گردشگران، بتواند به نوعی نماینده‌ هویت و شخصیت هنر و معماری کشورمان در همه‌ ابعاد آن در نظر گردشگران ایرانی و غیر ایرانی باشد تا علاوه بر ایجاد حس آرامش و آسایش، امکان تجربه و آشنایی با هویت فرهنگ بومی را داشته باشند. بهره‌گیری از هنرهایی همچون نقاشی و مجسمه‌سازی نقشی عمده در بازیابی و نمایاندن هویت ایرانی به گردشگران خواهد داشت. با توجه به قرارگیری سایت پروژه (مهمانپذیر لاله) در خیابان لاله‌زار، و نظر به اینکه دوران شکوفایی خیابان لاله‌زار دهه چهل شمسی بوده است، در این پروژه سعی در بهره‌گیری از هنر این دهه جهت ایده‌پردازی در طراحی فضاها شده است تا با باززنده‌سازی حال و هوای دهه چهل خیابان لاله‌زار، گردشگران و مسافران با خاطرات جمعی و روح حاکم بر آن دوران آشنایی پیدا کنند. لازم به ذکر است سبک رایج هنرها از جمله نقاشی و مجسمه‌سازی در دهه مذکور مکتب سقاخانه می‌باشد که در فصل سوم از این رساله روند شکل‌گیری و رواج آن میان هنرمندان آن دوره به شرح و تفصیل آمده است. نتایج مطالعات تمام فصول این رساله در قالب ایده‌ها و راهکارهایی جهت نیل به اهداف مذکور و طراحی داخلی مطلوب مهمانپذیر لاله مورد استفاده قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://daftarhayetehran.com/?p=1864
  • نویسنده : نوشین علیمیری
  • 603 بازدید